Пн-Пт з 9-00 до 18-00

Сб, Нд вихідний

м. Київ,
вул.Лаврухіна 7Б

095 888-1-883

В кошику немає товарів

095 888-1-883

Пн-Пт з 9-00 до 18-00

Сб, Нд вихідний

м. Київ,
вул.Лаврухіна 7Б

Як вибрати кермову рейку та де її краще придбати. Типи запчастин

Оскільки «у світі немає нічого вічного», то будь-якому автомобілю раніше чи пізніше необхідні запчастини. Одні треба міняти через природний знос, інші — внаслідок ДТП. Це стосується усіх деталей без виключення, у тому числі й кермових рейок. Запчастини краще брати нові чи бувші у вжитку? І, якщо нові, то які, а коли б/в, то де?

Розмову про заміну кермової рейки хотілось би почати з поради для автолюбителів з невеликим досвідом — не поспішайте з придбанням. Відвідайте СТО, нехай майстри подивляться на ту, що є. Можливо, там досить поміняти ремкомплект чи лише відрегулювати. Якщо все ж треба міняти рейку, то необхідно знати, яку краще купити, щоб не платити більше (іноді в кілька разів!) там, де це зовсім не обов’язково.

Нова кермова рейка

Які бувають типи запчастин?

Спочатку розберемося, які бувають типи запчастин. Їх класифікація досить умовна та існує у декількох трактуваннях, з яких розглянемо найпопулярніше.

Нові оригінальні

До нових оригінальних відносяться деталі, які зроблені на заводі, що виготовляє відповідні автомобілі, чи підрядниками, що постачають йому комплектуючі. (Інша назва — ОЕМ запчастини від ОЕМ виробників Original Equipment Manufacturer. У світі під цією назвою розуміють деталі, що зроблені тою ж фірмою, яка надсилає їх до збирального конвеєру. В Україні часто вважають, що це аналоги вторинного ринку, див. нижче «Афтермаркет»). У першому випадку це «рідні» запчастини. Вони «на всі сто» підходять до вашої машини і якість у них така ж, як і в тих, що «з заводу». Недоліки: фірма виготовляє не всі найменування, а на замовлення доводиться довго чекати. Головний мінус — велика вартість. Це платня за якість та розкручений бренд.

Навіть для свого збирального конвеєру автоконцерн не всі комплектуючі робить власноруч, багато що виготовляють підрядники. Це другий випадок — коли запчастини роблять інші заводи, але згідно замовлення виробника, за його технічними документами та під його ретельним контролем. Через кілька (зазвичай 3-5) років з початку збирання нової моделі вони, згідно договору, отримують право на реалізацію цих «фірмових» деталей у вигляді запчастин під власною торгівельною маркою. Якість та сумісність тут такі ж, як у рідних, але ціна до 30% нижча (а може й більше). Негативні моменти полягають у тому, що вартість, хоч і нижча, проте все одно велика. Та й підрядники роблять не всю номенклатуру, інколи знайти щось потрібне зовсім не просто.

Маркування оригінальних деталей точно відповідає каталогам виробника. Його можуть зробити у вигляді лазерного гравіювання, розфарбованого друку, відштампованих чи відлитих символів. Чимало деталей (складні в технічному відношенні — усі) мають документацію з характеристиками або інструкцію по застосуванню. Оригінальні запчастини постачають у фірмовій упаковці виробника автомобіля, із зазначенням номера по каталогу та країни виготовлення.

Усі інші нові деталі вважаються неоригінальними.

Нові ліцензійні

Ліцензійні запчастини випускають на підприємствах, які мають на цю діяльність ліцензію від автоконцерну. Отримати її нелегко. Для цього треба, щоб обладнання виробничих ліній та застосовані технології були на досить високому рівні. Крім того, доведеться час від часу проходити сертифікацію, та ще й завод, який дає дозвіл, буде контролювати якість деталей. Вартість ліцензійних виробів помітно нижча оригінальних, не лише «рідних», а й «фірмових». Якість може бути такою ж, зрідка — навіть кращою, але зазвичай — дещо нижчою, як і робочий ресурс. Втім, вони досить-таки поширені, бо вважаються дуже гарними аналогами.

Це своєрідна золота середина між вартістю та якістю. Знайти їх на ринку простіше, ніж фірмові, якість та термін роботи на досить пристойному рівні, вартість прийнятна, з наявністю на складах здебільшого немає проблем. З негативу можна згадати небезпеку втратити гарантію на авто (залежить від умов виробника машини), вищий відсоток заводського браку та проблеми з каталогами через більшу кількість помилок. А ще — не найширший асортимент. Крім того, деякі виробники, бажаючи зменшити собівартість, використовують менш якісні вихідні матеріали, з усіма подальшими наслідками. Тому ліцензійні бажано брати лише перевірених компаній.

Афтермаркет

У нашій країні інколи до афтермаркету відносять деталі, що ОЕМ-компанії з дозволу автовиробника роблять для ринку запчастин під своїми брендами. Це копії оригіналів, виконані із дотриманням тих же стандартів якості. Хоча взагалі то до подібних виробів більш пасує визначення «ліцензійні» або «фірмові» (див. вище).

Фактично, слово aftermarket означає післяпродажний, тобто вторинний ринок. У цьому разі виходить, що маються на увазі запасні частини, зроблені компаніями, які не надсилають свою продукцію для збирального конвеєру. Вони виробляють деталі під власними торгівельними марками, спираючись на технічні умови (ТУ), ними ж і розроблені.

Щоправда, при цьому беруться до уваги параметри у межах, які дозволені автоконцерном. Але, все одно, повної відповідності не буде хоча б тому, що виробнику досить забезпечити нижню межу з фірмового діапазону, після чого можна, не вагаючись, надсилати товари на ринок. До того ж, тут далеко не завжди дотримуються вимог по застосованим матеріалам. Високотехнологічні присадки та дорогі сплави збільшують собівартість та знижують прибутки.

Як наслідок, на виході отримують запчастини, що більш-менш підходять до даної марки автомобіля. Вони набагато дешевші за оригінальні, фірмові та ліцензійні, отже, попит на них є, та ще й постійний. Але відповідність не завжди точна і якість не обов’язково пристойна.

Пакувальники

Окрема розмова про фірми-пакувальники. Вони не мають заводів для виготовлення деталей, в них є лише пакувальні лінії. Вони продають товари інших компаній у коробках з власними логотипами. Головна мета — розвинути свій бренд і на цьому отримати прибуток. Кожен хазяїн такого підприємства має власні погляди на те, яким має бути даний процес, тому у коробці може виявитися все що завгодно, від пристойної ліцензійної чи навіть ОЕМ деталі, до непевного «китайця».

Монобренди

У ринковому секторі запчастин монобрендом вважається підприємство, що виробляє деталі для якоїсь конкретної марки автомобіля. На збиральний конвеєр вона їх не надсилає. Чи гарна це продукція? Усе залежить від власника. Вартість таких запчастин зазвичай невелика, але існує чималий ризик отримати товари низької якості, отже перед придбанням бажано ретельно ознайомитися з відгуками.

Аналоги

Згідно Вікіпедії «аналог» — це об’єкт з тим же призначенням, що й оригінал, і близький до нього за характеристиками. Тобто, мова не йде про повну схожість відносно якості, параметрам, використаним матеріалам, технології виготовлення тощо. Тому, якщо бути точним, «аналогами» оригінальним запчастинам можна назвати усі перераховані вище групи неоригінальних. Хоча в житті багато спеціалістів вкладають у це поняття більш конкретний сенс — сертифіковані чи ні, точно відповідають за розмірами/параметрами чи тільки більш-менш придатні, із забезпеченням технології виготовлення чи без цього і т. ін.

Контрафакт

Англійське слово “counterfeit” чи, як воно звучить українською, контрафакт, перекладається як «підробка» і цим усе сказано. Це калька з оригіналу, яку зробили з порушенням прав власності. На 90% її «клепають» за умовну «миску рису» десь у китайських підвалах. Якість — ви що, жартуєте, відповідність — як пощастить, буває й так, що деталь одразу стає на «своє» місце. Сертифікати, ліцензії? Ви, напевно, знущаєтесь? Проте на ринку запчастин ви не знайдете нічого дешевшого. З того й живуть.

Чим же тоді контрафактні вироби відрізняються від несертифікованих? Тим, що перші — це навмисна імітація відомих брендів з метою омани покупця. А другі — то, може, й не підробка. Вони просто не проходили процедуру офіційного тестування й за характеристиками можуть не відповідати вимогам. Тобто, контрафактні будуть завжди несертифікованими, а несертифіковані — не обов’язково контрафактні.

Кермова рейка на Almera tino б/в оригінальна з авторозбирання

Б/в оригінальні

Це запчастини з авторозбирання. На Заході вважається, що термін використання легкового авто не має перевищувати 4-5 років, після чого машину утилізують. Але ресурс імпортних компонентів («Жигулі» не рахуються!) набагато вищий, тому техніку розбирають, а деталі продають як запчастини. Це чудова можливість зекономити на ремонті, треба лишень обрати поважну компанію та під час придбання бути уважним.

Б/в на ринку, у магазині, по об’явам

Тут може бути все, що завгодно. Коли пощастить, то знайдете гарну й недорогу річ, в іншому разі доведеться платити двічі. Якщо немає пристойного досвіду та знань «по темі», то відвідувати ринок без знайомого «спеца» не бажано.

Як вибрати тип запчастин для кермової рейки?

Для тих, хто купує запчастини, існує кілька загальних порад. Відносно б/в — не бажано купувати деталі, що суттєво впливають на безпеку руху. Зокрема, по рульовій системі — якщо пробіг перевищує 50 тис. км., то такі пропозиції краще не розглядати зовсім. Це що стосується авторозбирання. На ринку … так, ми пам’ятаємо, великий ресурс імпортних деталей і все таке інше … але, хіба не правду кажуть, що ніхто не буде продавати річ, яка здатна ще добре попрацювати?

Загалом, коли існує хоч найменша можливість, то рейку слід купувати тільки нову. Для техніки віком 3-4 роки краще оригінальну, молоді авто більш вимогливі до якості запчастин. А взагалі-то є правило: чим дорожча та новіша машина, тим більше її власник повинен схилятися до придбання оригінальних запчастин. І навпаки, для більш старих та дешевих авто можна розглядати ліцензійні й навіть афтермаркет (це коли мова йде про рейки, по іншим системам ще й б/в купують).

Тепер по вартості. За «крутий» бренд накидають десь близько двадцяти відсотків. Отже, коли берете щось від «скромнішої» фірми, то порівнюйте ціни. Коли те, що ви обрали, дешевше від розкручених марок більш як на 50%, значить, там настільки добре зекономили на якості вихідних матеріалів і технологіях, що спокушатися вигідним придбанням небезпечно. Тобто, наприклад, коли на ціннику нової рейки BOCH умовно кажучи поставлено 50 000 грн, а за щось простіше просять 37 000 – 43 000 грн, то все в порядку. А те, що коштує менш як 25 000 грн, не варте вашої уваги.

Відновлені кермові рейки

Розумні всі радити: «Купуйте нове, воно найкраще!» Ніби й без вас ніхто цього не знає. А ось вам інший приклад. Нова рейка на Mazda 6 (GH) 2007-2012 р. в. коштує 54 138 грн. А на авторозбиранні вона ж — від 5 000 грн. Так, усі розуміють, що б/в у даному випадку брати небезпечно, та й гарантія лише 2 тижні, але майже 50 тис. грн. автовласнику зовсім не зайві! Що робити? Розгляньте варіанти з відновленими рейками. Вартість 9-15 тис. грн., це помітно нижче нової, а гарантія дається на півроку.

Відновлена кермова рейка на Chevrolet Orlando I (J309) 2009-2015

А що, б/в зовсім ніяк не можна?

Не треба вживати слово «зовсім», у житті всяк буває. Може статися, що грошей саме зараз обмаль, а машина потрібна, тоді доводиться брати б/в. Щоби хоч трохи убезпечити себе в майбутніх подорожах, бажано якось визначити залишковий ресурс. Це краще робити вдома, тому слід заздалегідь домовитися з продавцем, що на протязі 2-3 днів можна буде здати товар, коли раптом виявиться, що «щось не так». Для перевірки необхідно:

  1. Уважно обдивитися вузол. Не повинно бути жодних тріщин чи вм’ятин на корпусі. А тим більше — залишків від зварювальних робіт.
  2. Деякі моделі припускають, що олива може запотівати. Коли є з чого вибирати, то від рейок з такими «плямами» краще відмовитися.
  3. Слід перевірити підшипник, розташований у верхній частині. Коли кермо обертають надто часто, він першим виходить з ладу. Люфт не повинен перевищувати 1,5 мм.
  4. Перевірити втулки на наявність люфтів, їх не має бути зовсім. Для цього з одного краю, а потім ще й з іншого треба спробувати похитати вал.
  5. Центральний зуб не повинен бути тонким, а між іншими — щоб не було надто великого зазору. Для цього слід перевірити вал та шестерні. Вузол фіксують, після чого кілька разів повертають вісь кермової колонки. Коли все гаразд, то крутний момент передається одразу.
  6. Для перевірки поршня ГПК досить затулити пальцями отвори для під’єднання шлангів, після чого — покрутити вал у різні сторони. Коли система працює нормально, з одного отвору палець буде виштовхуватися (видуває повітря), а у другий — втягуватися (всмоктує).

Коли рейка успішно пройде усі перераховані вище перевірки, то це не дає 100%-ї гарантії того, що вона буде довго працювати. Завжди лишається вірогідність існування мікротріщин або ще чогось такого, що важко визначити. Але вірогідність того, що вона буде нормально функціонувати на протязі довгого часу значно підвищиться.

Як вибрати кермову рейку?

Нову рейку вибрати не складно, для цього досить надіслати менеджеру інтернет магазину дані по машині (VIN-код або FRAME-код). Він підбере деталь та запропонує її покупцю. Можна зробити все й самотужки, коли ви добре розбираєтеся у каталогах та орієнтуєтеся в інтерфейсах торгівельних майданчиків. Для цього досить знати артикул (ОЕМ-номер) деталі. Корисно працювати з агрегаторами, що дають можливість порівнювати пропозиції з різних магазинів. Обов’язково слід завчасно розпитати, чи є функція повернення придбаної речі та її обміну на іншу, бо «помацати» товар руками як у оффлайні тут неможливо. Коли на машині є нештатні деталі, рейку краще вибирати за технічними характеристиками попередньої.

Натиснувши «Прийняти всі cookie-файли» ви погоджуєтесь на розміщення всіх cookie-файлів на вашому пристрої. Ви можете змінювати налаштування cookie-файлів або відкликати вашу згоду на їх використання у будь-який час натиснувши на «Налаштування cookie-файлів».

Замовити дзвінок